אורטל חייבת למות

אורטל חייבת למות
קאנטרי גורן גולדשטיין, אהובה עוזרי, תל אביב - יפו

מותחן פסיכולוגי

שירלי קרמניצר היא סופרת בינלאומית מצליחה. במפגש עם קהל קוראיה, היא מתגלה כמי שאינה שלמה עם הצלחתה של כתיבתה הרדודה, ומחליטה להרוג את אורטל, גיבורת סדרת רבי המכר שלה, על מנת להתנתק ממנה אחת ולתמיד. את התוכניות משבשת אישה מסתורית, היא תשנה את גורל הערב.


מהביקורות:

  " הצגה רעננה ומרעננת, הצגה מהנה ",  יובל בן–עמי, עכבר העיר

" משחק נהדר, כתיבה מדויקת ומקורית, מיוחדת ",  ציון בטלש, פורטל התרבות של תל אביב

" 'אורטל חייבת למות' היא אחת מאותן פנינים בשרשרת הפרינג' האיכותי
שמציב מראה לא מחמיאה לתיאטרון הרפרטוארי ", צבי גורן, הבמה

" מומלץ לראות את ההצגה, ולעקוב אחרי כל מה שהשלישייה הזו עושה ",  יואב איתמר, יקום תרבות

יוצרים

מאת:
שרון שלומי, איתמר נצר ורונן קובלסקי. (בהשראת "על אמת" מאת רוני גלבפיש)
עיבוד ודרמטורגיה:
שרון שלומי ותהילה שדה מויאל
בימוי:
יניב מויאל
ייעוץ אמנותי:
אמיר אוריין

שחקנים

שחקנים:
תהילה שדה מויאל, שרון שלומי ויניב מויאל
21/5/24
20:30

הצגות נוספות

הצגות

"אל תקרא לי פסטרמה"

דרמה קומית
שגיא סובל מפוסט טראומה משירותו הצבאי, מה שגורם לו להישאר בפיג'מה כל היום ולא לצאת מהבית. גם בתוך הבית הוא לא כל כך מצליח להתנהל. הוא מעשן הרבה ומוציא הרבה כסף על קנאביס. גלי (בת הזוג של שגיא) מנסה לג'נגל את כל ענייני הבית לבדה, היא היחידה שמפרנסת, מטפלת בסידורי הבית וכו'. כזוג הם חווים הרבה מאוד בעיות שנובעות בין היתר מקושי כלכלי כבד. ערב אחד הם יושבים עם דמות חיצונית שמבהירה להם שכל הבעיות הכלכליות האלו נובעות מהעובדה ששגיא לא מתפקד, כשהם נשארים לבד שגיא עדיין מסרב לקחת אחריות, מה שגורם לגלי לאסוף חפצים ולצאת מהבית. כששגיא מסכים לקחת את עצמו בידיים היא חוזרת והם מתחילים בתהליך הריפוי. הוא מתחיל לעבוד ולהיפגש עם פסיכולוגית ולשתף אותה בכל מה שעובר עליו. שגיא גם מתחיל להיפתח לכל מיני רעיונות ריפוי שגלי מציעה וסוף סוף רואה אותה ודואג גם לצרכיה. ההצגה מתקיימת בשני רבדים – שגיא מול גלי בביתם ושגיא מול חגית (הפסיכולוגית) אצלה בקליניקה. ההצגה עוברת בין כל הנקודות שעובר זוג שבו אחד הצדדים חי עם פוסט טראומה ונותנת הרבה תקווה ואופטימיות לעתיד עבור כל אחד שנמצא בתהליך הזה בעצמו.

המחזה מבוסס על חיי הזוגיות של היוצרים עצמם וכל הכנתה (חזרות ובניה וכן ההצגה הראשונה) התבצעה תוך כדי מלחמת חרבות ברזל. היא עלתה לראשונה במסגרת פסטיבל האזרח כאן של תיאטרון ניקו ניתאי.

ביקורות:

YNET – כתבה מאת עדי שחם 

מעריב – המלצה מאת רותי קדוש (סעיף 5) 

וכן….

הצגות

מזמינים אתכם לשעה קסומה של תאטרון , בכי, צחוק והרבה אהבה

שמיים וארץ – מחזה ישראלי מאת יואב איתמר

אולג אדמוב, פסיכיאטר יהודי ממוצא רוסי, נמלט בעיצומו של תהליך גירושין לתל אביב מחייו הקודמים כדי לממש את זהותו המינית כהומוסקסואל ,אחרי שלא יכול היה להמשיך לעשות שקר בנפשו. על אף שחי חיים נוחים בסנקט-פטרסבורג על חשבון אישתו ומשפחתה.הוא פוגש את חן רותם, כוריאוגרף ורקדן צעיר, הומוסקסואל גם הוא, החי בגפו בדרום העיר – בשכונת שפירא. הם נפגשים לראשונה במועדון לילה.

ההצגה מביאה לנו סיפור אהבה בין שני אנשים הבאים מרקע שונה. שתי נפשות בודדות בעיר גדולה. שניהם שונים באופיים ובהתנהגותם והקשר ביניהם מתאפיין בעליות ומורדות רבות , כאשר גם מקניטים ושופטים זה את זו , אך נפתחים אחד לשני בכנות אמיצה.

ההצגה "שמיים וארץ" מייצגת איך שני העולמות של שניהם נפגשים, עד שמתאהבים אחד בשני ומנהלים מערכת יחסים מאוד מורכבת ומסובכת. כיצד מתמודדים עם אהבה גדולה מתוך הבנה שהם לא יכולים לעשות שקר בנפשם , להתחמק מעברם ומי שהם ולנהל זוגיות אמיתית.

הצגות

רגע לפני שדנה מנסה להתאבד, היא מוצאת עצמה עדה לרצח של שכנה,
סגן ניצב אריה גרנות, תחנת משטרת רמת השרון.
עתה, היא מחליטה לנצל את ההזדמנות לחשבון ולהתחיל את החיים מחדש.

 

 

דילוג לתוכן