אל תקרא לי פסטרמה

אל תקרא לי פסטרמה
קאנטרי גורן גולדשטיין, אהובה עוזרי, תל אביב - יפו

"אל תקרא לי פסטרמה"

דרמה קומית
שגיא סובל מפוסט טראומה משירותו הצבאי, מה שגורם לו להישאר בפיג'מה כל היום ולא לצאת מהבית. גם בתוך הבית הוא לא כל כך מצליח להתנהל. הוא מעשן הרבה ומוציא הרבה כסף על קנאביס. גלי (בת הזוג של שגיא) מנסה לג'נגל את כל ענייני הבית לבדה, היא היחידה שמפרנסת, מטפלת בסידורי הבית וכו'. כזוג הם חווים הרבה מאוד בעיות שנובעות בין היתר מקושי כלכלי כבד. ערב אחד הם יושבים עם דמות חיצונית שמבהירה להם שכל הבעיות הכלכליות האלו נובעות מהעובדה ששגיא לא מתפקד, כשהם נשארים לבד שגיא עדיין מסרב לקחת אחריות, מה שגורם לגלי לאסוף חפצים ולצאת מהבית. כששגיא מסכים לקחת את עצמו בידיים היא חוזרת והם מתחילים בתהליך הריפוי. הוא מתחיל לעבוד ולהיפגש עם פסיכולוגית ולשתף אותה בכל מה שעובר עליו. שגיא גם מתחיל להיפתח לכל מיני רעיונות ריפוי שגלי מציעה וסוף סוף רואה אותה ודואג גם לצרכיה. ההצגה מתקיימת בשני רבדים – שגיא מול גלי בביתם ושגיא מול חגית (הפסיכולוגית) אצלה בקליניקה. ההצגה עוברת בין כל הנקודות שעובר זוג שבו אחד הצדדים חי עם פוסט טראומה ונותנת הרבה תקווה ואופטימיות לעתיד עבור כל אחד שנמצא בתהליך הזה בעצמו.

המחזה מבוסס על חיי הזוגיות של היוצרים עצמם וכל הכנתה (חזרות ובניה וכן ההצגה הראשונה) התבצעה תוך כדי מלחמת חרבות ברזל. היא עלתה לראשונה במסגרת פסטיבל האזרח כאן של תיאטרון ניקו ניתאי.

ביקורות:

YNET – כתבה מאת עדי שחם 

מעריב – המלצה מאת רותי קדוש (סעיף 5) 

וכן….

יוצרים

יוצרים וכותבים:
איתי ורותם ולמן
בימוי:
רותם ולמן
ע. בימוי:
עידן ארגוב
עיצוב במה ותלבושות:
לירון כהן
מוזיקה מקורית:
דן כהן
קרדיט צילום:
יונתן בוגר

שחקנים

שחקן (שגיא):
 איתי ולמן
שחקנית (גלי/חגית):
יולי ליאני
9/5/24
20:30

הצגות נוספות

הצגות

מנחה אחד ושני משתתפים – גבר ואשה, בסדנת העצמה אישית.

לאט לאט נושרות המסכות ומתגלים עוד ועוד סודות מהעבר. כל משתתף חייב להישיר מבט ולגלות מה הדברים שמעיקים עליו ומפריעים לו להתקדם במסלול חייו, אבל לאט לאט אנחנו מגלים גם מנחה הסדנה עצמה, מסתירים את סודות, ובכלל לא ברור אם הסדנה הזאת התקיימה כבר כמה פעמים בעבר.

מעל הכל מרחפת העיר ירושלים, שהקדושה שסובבת (ולפעמים גם השיגעון והטירוף) משפיעים מאוד על כל מי שחי אותה כאן.

הצגה נוגעת ללב ומעוררת מחשבה שתובעת מהצופים בה גם פתיחות והקשבה

*ישיבת הקהל על הבמה עם השחקנים בפורמט תיאטרון ייחודי ושונה. מספר המקומות מוגבל.

 

אנסמבל הסימטה

ברוכות וברוכים הבאים ללוטו החיים! הזוכות, הזוכים, יזכו בגלגולים! אבל קודם…

מיכאלה, אלי ומוטי אמנם לא מכירים אחד את השני, לא זוכרים דבר על עצמם או על האופן שבו הגיעו לכאן אך הם נקלעים למסע משותף בו הם מנסים להבין היכן הם נמצאים ומה עלה בגורלם. את מסעם בעולם שאחרי המוות מלווה דוד שמציג את עצמו כ"בייביסיטר המוות". ואיפה אלוהים? הקומדיה האבסורדית של רועי אלחי לדני בבימויה של עירית פרנק נוגעת בפינות הכי רגישות של בני-האדם מזווית של אלו שאולי כבר איבדו את הכל. במת ההצגה נפרסת לאורך האולם כולו ומזמינה את הקהל להיות חלק מהחוויה הססגונית והפרועה שמפעילה את כל החושים.

"הצגה שעוסקת במוות, אבל נראית כמו מופע קרקס"- ליעד ורבר, ידיעות אחרונות.
"משחק מעולה" -נירה פרי, סלונה.

הצגות

והפעם בפינה הספרותית מארחים את:
הצטרפו אלינו לערב ספרות קברטי מרתק שייתן חיים לדפים של "ורדים בחושך"!

אנו שמחים להזמינכם לחגיגה בלתי נשכחת לכבוד יצירתו האחרונה של אביב זמר.
אביב, זמר, שחקן, במאי, מפיק ומשורר, מציין את תחילת העשור החמישי שלו ואת ספרו החמישי, אבן דרך המשקפת מסע תוסס דרך עולמות התיאטרון והשירה. לילה מיוחד זה מוקדש לזכרו של ניסן זהירה ז"ל, דמות אהובה בקהילת התיאטרון, שרוחו ממשיכה להוות לנו השראה.
הכינו את עצמכם להילכד בקסמם של קבוצת אמני הערב הקברטי שידרמטיזו, ישירו ויהפכו את חייו ועבודתו של אביב לחגיגה מרהיבה. מתיאטרון הקאמרי של תל אביב דרך תיאטרון באר שבע צוותא ותיאטרון הסימטה, תרומתו רבת השנים של אביב לעולם היצירה תיחגג באמצעות הומור, יצירתיות, מוזיקה ומשחק. אמנים יעלו על הבמה כדי לשחק, לקרוא, לשיר ואפילו להלחין שירים בהשראת "ורדים בחושך", ויהפכו את הערב הזה לראווה פורחת ומנצנצת של כישרון.
אל תחמיצו את החגיגה האמנותית העשירה והמרגשת הזו, העטופה במילים, אנשים, תיאטרון, משחק ושירה.
אנו מבטיחים לכם ערב של התרגשות, מחשבה ושמחה, מחווה הולמת לספרו של אביב ולרוחו של ניסן ז"ל.
30 לאפריל – שעה 20:30
שמרו את התאריך והצטרפו אלינו כדי להביא את "ורדים בחושך" אל האור.
בואו נחגוג יחד את כוחן של מילים ואת יופיו של הביטוי האמנותי.
נתראה שם!
  • הוצאה לאור מידן ספרים אישיים בניהולם האומנותי של אודי בן סעדיה וענת מידן

דילוג לתוכן